FANDOM

Sara VroomansTijdHEADER Sara Vroomans is de initiatiefnemer en bezieler van De Korf. Mede dankzij haar natuurlijke autoriteit wordt ze door haar collega’s beschouwd als de leider. Ze heeft een nuchtere kijk op het leven én op haar patiënten. Sara is een sterke vrouw die in de voetsporen van haar vader is getreden. Het gezondheidscentrum en haar job als huisarts komen bij haar op de eerste plaats. Ze komt enerzijds streng uit de hoek, maar zal het anderzijds ook altijd voor haar team opnemen en elke case tot op het bot uitspitten. Judith VermeerschTijdHEADER Judith is een pittige jongedame die van aanpakken weet. Ze is gevat en ontwapenend charmant, waardoor veel mensen haar in vertrouwen nemen. Haar taak als sociaal assistente in De Korf is haar naar eigen zeggen helemaal op het lijf geschreven: boordevol uitdagingen en afwisseling. Judith is geboren en getogen in de stad en is niet van plan er ooit te vertrekken. Ze verkiest een bruisend leven en geniet met volle teugen van haar vrijgezellenbestaan. De sociaal assistente draagt bovendien het hart op de tong, is in tegenstelling tot Sara erg open en houdt hardnekkig vast aan haar intuïtie. Els RomboutsTijdHEADER Els is een verstandige rechttoe-rechtaanvrouw die een kat een kat durft te noemen. Ze is bewust single en geniet van 'het goede leven'. Als seksuologe weet ze als geen ander de mensen gerust te stellen en helpt ze hen hun schroom te overwinnen. Els houdt vast aan haar zelfstandigheid, weet van aanpakken en leeft in sneltempo. De diepste geheimen uit mensen halen en hen overtuigen om met elkaar rond de tafel te gaan zitten zijn haar kwaliteiten als seksuologe. Bovendien is Els een verbeteraar in de letterlijke betekenis van het woord en heeft ze een sterke competitiedrang. Frederik RobrechtsTijdHEADER Frederik is de ex van Sara, met wie hij eveneens een zoontje heeft. Hij hielp haar met het oprichten van het gezondheidscentrum en groeide op die manier steeds dichter naar haar toe. Door zijn uitstekend inlevingsvermogen is hij een ideale psycholoog. Toch probeert hij elk probleem analytisch en rationeel te benaderen. Wanneer er spanningen optreden binnen het team, is hij dan ook de uitgelezen bemiddelaar. Frederik is thuis in verschillende psychologische disciplines en past de therapie toe die volgens hem het best bij de casus past. Tim De RouckTijdHEADER Tim is een twintiger die voor zijn jonge leeftijd een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Hij is zorgzaam en behulpzaam en daardoor geliefd bij vele van zijn patiënten. Hij is een charmante, enthousiaste jongeman die zijn oog heeft laten vallen op Judith. Tim is vlot, speels, humoristisch, knap en zelfbewust en krijgt daardoor heel wat gedaan van mensen. Hij kan bovendien goed luisteren en toont veel empathie. Zijn functie als verpleger biedt hem het sociale contact dat hij nodig heeft.