FANDOM

FilmsHEADER Vlaamse FilmtopperHEADER

  • zaterdag 15 september 2012 - zaterdag 6 oktober 2012

FilmtopperHEADER

  • zaterdag 1 december 2012 - zaterdag 25 mei 2013

FilmHEADER

  • zaterdag 1 juni 2013 - Heden

Template:Header Film Elizabeth, de dochter van de gouverneur van Port Royal, wordt ontvoerd door een groep piraten onder leiding van kapitein Barbossa. De piraten nemen haar mee op hun schip The Black Pearl. Haar bloed moet de oude vloek verbreken die op de piraten rust en waardoor zij voor eeuwig als zombies moeten ronddolen. Will, een jonge smid die hopeloos verliefd is op Elizabeth, wil haar redden. Hij roept de hulp in van de gekke, maar geniale piraat Jack Sparrow, de vroegere kapitein van The Black Pearl. Voor Jack staat naast de herovering van zijn schip ook een verborgen schat op het spel.

  • zaterdag 1 juni 2013

Template:Header Film Op een dag in een parallel universum krijgt het weesmeisje Lyra een gouden kompas van haar oude leraar. Dit kompas kan een antwoord geven op alle vragen. Lyra mag aan niemand vertellen dat ze dit krachtige instrument bezit, maar ze wordt op de hielen gezeten door de boosaardige Marisa Coulter. Wanneer Lyra's goede vriend Roger verdwijnt, vraagt ze aan het kompas waar hij is. Het toestel geeft aan dat ze het spoor moet volgen van Lord Asriel, die voor onderzoek naar het koude noorden is afgereisd. Tijdens haar zoektocht sluit Lyra vriendschap met de gepantserde ijsbeer Lorek en ontmoet ze de vliegende ijskoningin Serafina. Op dat moment barst een ongekende strijd tussen goed en kwaad los, die het voortbestaan van Lyra's wereld zal bepalen.

  • zaterdag 8 juni 2013

Template:Header Film De tovernanny weet te verschijnen wanneer ze het meest nodig, maar het minst gewenst is. Ditmaal verschijnt Nanny McPhee aan de deur van de gekwelde, jonge moeder Isabel Green die probeert de familieboerderij draaiende te houden terwijl haar man oorlog voert. Nanny McPhee komt tot de ontdekking dat de oorlog ook is uitgebroken tussen de luidruchtige plattelandskinderen van mevrouw Green en hun verwende neefjes uit de stad. Plotseling gebeuren er wel hele bijzondere dingen: van een vliegende motorfiets en een biggetje dat in bomen klimt, tot een plotseling tot leven komend standbeeld en een baby-olifantje dat op de vreemdste plekken opduikt. Met behulp van haar magische krachten weet Nanny McPhee de kinderen vijf nieuwe lessen te leren.

  • zaterdag 15 juni 2013

Template:Header Film Vier vriendinnen leven samen in een mondaine buurt in Manhattan, New York. Columniste Carrie, advocate Miranda, zakenvrouw Samantha en de brave Charlotte moeten elk met hun eigen problemen zien af te rekenen, maar proberen samen de juiste weg te vinden. Carrie besluit zich aan een belangrijke stap in haar leven te wagen. Miranda vindt maar geen evenwicht tussen haar carrière en haar gezinsleven en dat blijft niet zonder gevolgen. Ook Samantha kampt met relatieproblemen. Charlotte daarentegen is de laatste tijd erg gelukkig.

  • zaterdag 22 juni 2013

Template:Header Film Om indruk te maken op de mooie redactrice voor reisverhalen, begeeft Gulliver zich op een boot richting de Bermuda-driehoek. Hij belandt bij dit gevaarlijke avontuur in een hevige storm en spoelt aan op het vreemde eiland Lilliput. Dit eiland wordt bewoond door de zeer kleine en ijverige Lilliputters. De reus Gulliver wordt eerst door hen gevangen genomen, maar later wordt hij een inspiratiebron voor zijn nieuwe minivrienden en beginnen ze van elkaar te leren. Gulliver kan echter de verleiding niet weerstaan om grote verhalen te vertellen en zich voor te doen als een belangrijk uitvinder.

  • zaterdag 29 juni 2013

Template:Header Film De goedaardige dierenverzorger Griffin Keyes is ervan overtuigd dat hij ontslag zal moeten nemen om zijn droomvrouw te vinden. De beesten uit de dierentuin vinden dit echter maar niks, raken in paniek en besluiten om Griffin te adviseren, in de hoop dat hij het meisje van zijn dromen verovert en toch voor de dierentuin kan blijven werken.

  • zaterdag 6 juli 2013

Template:Header Film Streetdancer Luke beschouwt een verlaten warenhuis in New York als zijn enige thuis. Daar komen de beste streetdancers van de hele wereld bijeen om hun dansmoves te perfectioneren. Wanneer Luke en zijn danscrew, The House of Pirates, het pand dreigen te verliezen, is hun laatste hoop gevestigd op het winnen van de World Jam wedstrijd. Met het prijzengeld kunnen zij hun thuisbasis en danshaven behouden. Om zijn crew te versterken gaat Luke op zoek naar nieuw talent in de ondergrondse dansscène van New York, waar hij de mysterieuze Natalie vindt.

  • zaterdag 13 juli 2013

Template:Header Film Verpleger Greg Focker zou niets liever doen dan met kleuterleidster Pam Byrnes in het huwelijksbootje te stappen. In haar familie is het echter de traditie dat de aanstaande echtgenoot de vader van de bruid plechtig om de hand van zijn dochter vraagt. Dit is niet zomaar een formaliteit : de familie Byrnes is nogal excentriek en als voormalig CIA-agent onderwerpt vader Jack zijn toekomstige schoonzoon zelfs aan een test met een leugendetector.

  • zaterdag 20 juli 2013

Template:Header Film Donna is een zelfstandige vrouw die in haar eentje een hotel runt op het Griekse eiland Kalokairi. Daar bereidt ze het huwelijksfeest voor van haar dochter Sophie. Donna heeft haar dochter nooit veel verteld over haar vader, maar Sophie wil door hem worden weggegeven op haar trouwdag. Wanneer ze stiekem in het dagboek van haar moeder leest, ontdekt Sophie dat ze drie mogelijke vaders heeft. Ze is er van overtuigd dat ze haar vader zal herkennen als ze hem ziet en dus nodigt ze de drie mannen uit voor haar trouwfeest. Haar moeder en haar verloofde Sky laat ze in het ongewisse.

  • zaterdag 27 juli 2013

Template:Header Film Viktor Navorski, een Oost-Europeaan, bezoekt New York. Wanneer hij op Kennedy Airport is aangekomen, breekt er in zijn thuisland oorlog uit. Hij kan niet terugvliegen en mag met zijn papieren de Verenigde Staten niet in. Viktor spreekt nauwelijks Engels en hij raakt helemaal geïsoleerd. Maar al improviserend maakt hij van Kennedy Airport maandenlang een tijdelijke thuis, waar hij de mensen bestudeert, vrienden maakt en verliefd wordt op stewardess Amelia.

  • zaterdag 3 augustus 2013

Template:Header0

  • zaterdag 10 augustus 2013

Template:Header0

  • zaterdag 17 augustus 2013

Template:Header0

  • zaterdag 24 augustus 2013

Template:Header0

  • zaterdag 31 augustus 2013