FANDOM

Template:Header S Bijna elke toerist die ooit Thailand heeft bezocht, heeft er één gezien: een Katoey of ladyboy. Jonge jongens die zich hebben laten ombouwen tot vrouw. Met 200.000 zijn ze intussen en verschillende van hen beginnen er al erg jong aan. Tem bijvoorbeeld is nog maar 13 jaar, maar slikt al dagelijks hormonenpillen om zijn lichaam vrouwelijker te maken. 'Op die manier kan ik borsten krijgen, net zo mooi als mijn grote voorbeeld Poy Treechada, een ladyboy mannequin', zegt het kind. Thailand staat bekend voor zijn tolerantie ten overstaan van transseksuelen. Sommige middelbare scholen hebben zelfs aparte toiletten voor Katoeys. Maar de verheerlijking en het succes van transseksualiteit in Thailand heeft een keerzijde: er zijn weinig regels en veel kinderen zoeken geen medische begeleiding. In de hoofdstad Bangkok verkopen apothekers zomaar hormonen en preparaten aan erg jonge kinderen. Zonder voorschrift. 'Dit is een winkel. Ze hebben geld om het te kopen, dus verkopen we het', is het eerlijke antwoord van een apotheker, die elke maand aan 30 jongetjes hormonen verkoopt. Zodra de kinderen oud genoeg zijn - in theorie 18 jaar - kunnen ze effectief de geslachtsoperatie laten uitvoeren. En ook al hebben veel Thaise chirurgen een goede reputatie, er zitten ook cowboys tussen. Zo toont een chirurg in de reportage hoe hij operaties uitvoert op een gammele tafel... in zijn keuken.