FANDOM

Template:Header SE Bryon Widner was tot voor een paar jaar een neo-nazi die zijn gezicht vol heeft getatoeëerd met extreemrechtse symbolen. Maar nu hij een gezin en een normaal leven heeft, wil hij ook kans maken op een job en dat kan alleen als hij alle tattoos laat wegnemen met een pijnlijke en lange laserbehandeling. Bryon Widner bewijst dat iedereen kan veranderen, ook al is het niet altijd de gemakkelijkste weg. Jarenlang is Bryon Widner een racistische skinhead. Hij haat iedereen die niet blank is en dat staat op zijn gezicht geschreven. Letterlijk, want de man staat vol extreme tattoos. 'Dit is een tiwaz. Elke rechtse extremist kent de betekenis daarvan. Het betekent dat je bereid bent om te doden voor je ras.' Bryons leven staat helemaal in het teken van drank, wapens en geweld, maar dat verandert zodra zijn zoontje geboren wordt. 'Het was de allereerste keer dat ik een baby vasthield en het was mijn zoon. Dat was ongelooflijk. Ik kan moeilijk beschrijven wat ik toen voelde, maar ik wist dat ik voor hem alles zou doen en dat ik hem alles wou geven wat ik zelf nooit had gehad.' Bryon beseft dat hij met zijn verleden moet kappen. 'Ik besefte dat die witte beweging niet heiligmakend was. Ik moest ook kiezen tussen de skins, of mijn gezin. Ik koos voor mijn gezin.' Innerlijk wordt Bryon een ander mens, maar zijn extreemrechtse verleden staat op zijn lichaam gebrand. Behalve de confrontatie met zichzelf in de spiegel, heeft hij ook moeite om serieus genomen te worden. 'Wie wil nu een job geven aan iemand die nazisymbolen op zijn gezicht heeft staan?' Bryon neemt een radicale en vooral pijnlijke beslissing: hij wil het verleden uitwissen en laat al zijn tattoos verwijderen. 'Hij heeft enorm veel pijn, maar het is voor een goed doel', vertelt Julie, de vrouw van Bryon.