FANDOM

Template:Header Film Nu Paul Edgecomb zijn dagen slijt in een bejaardentehuis, kijkt hij terug op zijn leven als gevangenisbewaker. Jarenlang heeft hij dienst gedaan in de "Dodengang" van de Cold Mountain gevangenis. Paul denkt vooral terug aan 1935. Ten tijde van de Grote Depressie ontwikkelde Edgecomb een bijzondere band met een van de gevangenen. De zwarte John Coffey werd beschuldigd van de verkrachting en de moord op twee kleine meisjes. Coffey beschikte echter over vreemde krachten.Template:Header Film Een groep activisten onder leiding van de doorgewinterde protestanten Jay, Lou, Sam en Django arriveert in Seattle om te protesteren tijdens een conferentie van de World Trade Organization. Wat begint als een vreedzame demonstratie tegen de WTO-onderhandelingen, eindigt in een enorm slagveld waarbij zelfs de noodtoestand uitgeroepen wordt en het leger wordt ingezet. Eén van de strijdende politiemensen is ME-agent Dale. Zijn vrouw Ella is vijf maanden zwanger en komt ongewild middenin de uitgebroken rellen te zitten.

Dag-Gids
Vorige dag:
{{{1}}}
Volgende dag:
{{{2}}}