FANDOM

4-07-2013/Najaar 2013: Stievie

Stievie is een app waarmee je via tablet en smartphone live en licht uitgesteld televisie kan kijken. Vier maanden geleden heeft de VMMa, samen met VRT en SBS, tienduizend mensen geselecteerd om Stievie te testen. Vandaag kennen we de testresultaten en die zijn ronduit positief. Maar liefst 98% van de testers is enthousiast. Vlamingen vinden Stievie een nieuwe en volwaardige manier van tv-kijken en weten vooral het gebruiksgemak te appreciëren. Het platform wordt ervaren als intuïtief, logisch en snel. Drie kwart zegt zelfs Stievie al niet meer te kunnen missen. Stievie is bij het testpubliek een groot succes en dus zetten we vandaag de volgende stap. Nog dit jaar zal de VMMa Stievie tegen betaling aanbieden aan het grote publiek. Iedereen zal kunnen kennismaken met deze innovatie. VMMa zal dit project trekken via een dochteronderneming die de komende maanden verder zal werken aan de lancering van deze dienst. De andere omroepen, VRT en SBS, zullen hun uitzendrechten ter beschikking stellen, zodat de tien grote Vlaamse zenders te zien zijn op Stievie. Het kijkgedrag verandert razendsnel. De kijker heeft veel belangstelling voor innovaties en alle nieuwe vormen van gebruikscomfort. Stievie past perfect in dat plaatje. VMMa bekijkt de komende tijd wanneer ze kunnen lanceren, hoe het aanbod er precies zal uitzien en wat de prijs zal zijn, want de app wordt wel betalend.