FANDOM

AlgemeenHEADER De politie van Antwerpen krijgt vaak te doen met misdadigers van diverse pluimage. Dat brengt nogal wat spanning en actie, maar ook emotie, romantiek en humor met zich mee. Toch sluit de serie nauw aan bij de realiteit van het echte politiewerk en de spanningen die dit met zich meebrengt in het professionele en het persoonlijke leven van de betrokkenen. Daarom wordt ook zeer nauw samengewerkt met de Antwerpse politie. De politiediensten van de Scheldestad leveren niet alleen logistieke steun, maar ze waken er ook over dat de scenario's zeer realistisch zijn. Centraal staan de politiemensen van het wijkbureau Zone Stad. Zij pakken de misdaad aan van het centrum tot in de haven. Geen onderwerp wordt uit de weg gegaan. De misdaad in al haar facetten komt aan bod: familiedrama's, moorden, afpersingen, verkrachtingen, maar ook handtassendiefstallen, burenruzies en zakkenrollerij, tot de georganiseerde misdaad. De keuze van Zone Stad als arena is niet toevallig. Het actieterrein reikt van het hartje van de stad tot in de haven en biedt een breed palet aan mogelijkheden. Maar onder de uniformen schuilen mensen van vlees en bloed met hun liefdes, hoop en verwachtingen, maar ook met hun problemen en ontgoochelingen en hun onderlinge strubbelingen. Geen zwart-wit figuren, maar personages, die psychologisch stevig onderbouwd zijn. Daarom is Zone Stad niet zomaar één van de vele politiereeks, maar een stevig doordachte en goed opgebouwde reeks die de moeite loont om naar te kijken.